Capital Legal Umowa B2B – czym jest i o czym warto pamiętać? 

Capital Legal Umowa B2B – czym jest i o czym warto pamiętać? 

Przedsiębiorcy coraz chętniej zatrudniają pracowników z własną działalnością gospodarczą. Taka umowa może przynieść wiele korzyści, ale także wiąże się z konkretnymi zagrożeniami. Dlatego bardzo ważne jest, aby umowa B2B była odpowiednio skonstruowała. Taki rodzaj kontraktu może określać miejsce i czas pracy, prawo do przerwy, urlopu, czy zasiłku chorobowego. Co ważne, może, ale nie musi. Co więc musi zawierać umowa B2B i o czym warto pamiętać przed jej podpisaniem? 

Umowa B2B – co to jest? 

Umowa B2B, czyli business to business, to coraz częściej wybierana forma zatrudnienia. Pracodawcy chętnie się na nią decydują, gdyż w takim przypadku koszty zatrudnienia pracownika są niższe, niż przy umowie o pracę. Co więcej, nierzadko jest to także korzystne rozwiązanie dla pracownika, gdyż po odliczeniu wszelkich kosztów także i jemu zostaje więcej ‘na rękę’. Czym dokładnie jest umowa B2B? 

W wolnym tłumaczeniu jest to umowa biznesu dla biznesu. Innymi słowy, zawarcie współpracy występuje pomiędzy dwoma, lub więcej przedsiębiorcami. Żeby więc zaistniało pojęcie umowy B2B, obie strony umowy muszą prowadzić działalność gospodarczą. Co więcej, wykonywana praca nie powinna nieść ze sobą przesłanek o nawiązaniu stosunku pracy, takim jak w przypadku umowy o pracę. 

Capital Legal umowa B2B – o czym warto pamiętać? 

W przypadku konstruowania umowy warto skorzystać z pomocy prawnika Capital Legal umowa B2B. Specjalista zadba, żeby była ona zgodna z prawem i atrakcyjna zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. O czym pamiętać? Przede wszystkim nie powinno się zapominać o ryzykach i odpowiedzialnościach usługodawcy. Samozatrudniony nie odpowiada za rezultat, ale za starannie wykonane usługi. Ponadto warto także wskazać w umowie odpowiedzialność za powierzone mienie, na przykład sprzęt do pracy itp., a także uregulować kwestię jego zwrotu. 

Przy podpisywaniu umowy B2B warto jeszcze uregulować takie rzeczy jak:

  • klauzula o konkurencji – możesz uwzględnić zapis o możliwości lub braku możliwości świadczenia usług na rzecz firm o podobnym, bądź tym samym profilu działalności. Pamiętaj jednak, że zakaz konkurencji może obowiązywać do czasu zakończenia usług. Są sytuacje, w których dopuszczalny jest zakaz konkurencji po zakończeniu współpracy, jednak brak rekompensaty za ten okres jest uznawany przez Sąd za sprzeczny z zasadami współżycia społecznego;
  • klauzula o poufności – ten zapis zabezpiecza firmę przed ujawnieniem przez kontrahenta istotnych informacji i danych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.