Czy opakowanie produktu ma znaczenie?

Czy opakowanie produktu ma znaczenie?

Opakowanie, w którym listonosz czy kurier dostarczy do nas wyczekiwaną przesyłkę, zazwyczaj jest rozcinane i ostatecznie ląduje w śmietniku. Najważniejsze jest to, co znajduje się w paczce, a więc zamówiony produkt. Tylko czy naprawdę tak jest? Czy opakowanie produktu ma znaczenie i może wpłynąć na opinię kupującego o danej firmie lub sklepie, czy też jest nieistotne? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej.

Eleganckie opakowanie buduje sympatię i lojalność wobec marki

Opakowanie może być proste i zwyczajne… jednak nie musi. Zadbanie o bardziej eleganckie, personalne zapakowanie produktu to dobry sposób, aby zaznaczyć swoją indywidualność, dbałość o klienta i wysoką jakość produktów. Zwłaszcza w przypadku małych lub początkujących firm, które jeszcze nie mogą mówić o dużej sile marki.

Wypełnienie kartonu kolorowymi wiórkami papierowymi, które służą zarówno jako zabezpieczenie, jak i jako dekoracja, przykrycie produktu papierem ozdobnym i sklejenie go naklejką z logo firmy, obwiązanie pudełka elegancką wstążką – wymaga to nieco wysiłku, ale sprawia, że opakowanie wygląda znacznie lepiej i ciekawiej. Odbiorca takiego opakowania z pewnością zwróci na to uwagę, ponieważ nie jest to regułą i większość opakowań wygląda znacznie mniej ciekawie.

Eleganckie opakowanie może przynieść bardzo pozytywny efekt w przypadku sprzedaży rękodzieła, ale nie tylko. Tego typu rozwiązania stosują między innymi producenci pudełek z tematycznymi gadżetami zamawianymi na zasadzie subskrypcji. Nie musi to być wcale rozwiązanie drogie, które znacząco zwiększy koszty produkcji – dobry producent opakowań często sprzedaje tego typu produkty w zestawach po kilkadziesiąt lub kilkaset sztuk, co pozwala sporo zaoszczędzić.

Rozsądnym wyjściem jest korzystanie przy pakowaniu paczki z materiałów ekologicznych, takich jak opakowanie kartonowe czy wiórki papierowe. Klienci z pewnością docenią, że firma przykłada wagę do dbałości o środowisko naturalne.

Nadruk na pudełku – czy warto?

W przypadku wspomnianych już tematycznych pudełek subskrypcyjnych, ale nie tylko, częstą praktyką jest umieszczanie we wnętrzu pudełka nadruku według autorskiego projektu. Warto sprawdzić, czy taką opcję udostępnia interesujący nas producent opakowań. W ten sposób można zmienić zwykły, niewyróżniający się karton w naprawdę estetyczne pudełko, które aż żal wyrzucić.

Wiele osób w związku z tym decyduje się takie pudełka zachowywać i wykorzystywać je na przykład do zachowania porządku w szafie. Oryginalne pudełko będzie więc dla części kupujących wartością dodaną – nie tylko otrzymają oni sam produkt, za który zapłacili, ale też dodatkowo jeszcze jeden użyteczny przedmiot.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.