Jak powstaje reklama dźwiękowa? 

Jak powstaje reklama dźwiękowa? 

Nie tylko obraz przyciąga odbiorcę. Równie dobrze może zrobić to dźwięk. Reklama dźwiękowa jest podstawą radia, jednak możemy spotkać ją także w Internecie czy telewizji. Zachęca odpowiednim głosem i muzyką. Równie ważna jest treść, chociaż na nią zwracamy uwagę dopiero w drugim momencie. Jak powstaje dobra reklama dźwiękowa? 

Od planu do scenariusza 

Proces powstawania reklamy jest czasochłonny i wieloetapowy. Dobry pomysł, to tylko początek. Nie jest on gwarancją sukcesu, ponieważ liczy się jeszcze jego adaptacja, wykonanie i efekt końcowy. W każdy razie każda reklama dźwiękowa powstaje na bazie briefu, czyli scenariusza. To od niego musimy zacząć. Jeżeli mamy jakiś pomysł, ale nie wiemy jak przełożyć go na scenariusz, to możemy zlecić zadanie firmie zewnętrznej. Dzięki temu brief zostanie stworzony przez profesjonalistów i możesz mieć pewność, że jego treść będzie przyciągać odbiorców. Jaka powinna być narracja? 

Mimo, że w pierwszej kolejności to dźwięk przyciąga odbiorcę, to jeśli zależy nam na tym, żeby z nami został, to musimy zadbać o ciekawą narrację. Jeżeli treść reklamy będzie nudna i nieatrakcyjna, to większość odbiorców ją przełączy lub zignoruje. Nie zapamiętają żadnego fragmentu. W takim przypadku reklama dźwiękowa nie odniesie pożądanego efektu. Dlatego jeśli zależy nam na przyciągnięciu uwagi odbiorcy, to musimy zadbać o atrakcyjną treść. Dobra narracja powinna oddziaływać na wyobraźnię odbiorcy i być w miarę łatwa do zapamiętania. Na pewno ważny jest slogan i motyw główny. Warto także zastanowić się nad dialogami i podkładem muzycznym. 

Profesjonalne nagranie reklamy dźwiękowej

Jak mamy już scenariusz, to możemy zająć się szukaniem odpowiednich głosów. Gdzie ich szukać? Najlepszym rozwiązaniem są banki głosów lektorskich. W tych miejscach możemy znaleźć setki, a nawet tysiące różnych głosów – damskich, męskich, dziecięcych i nawet w różnych językach. Wybór lektora ma bardzo duże znaczenie. Jego głos musi być dopasowany do treści i przyciągać uwagę odbiorcy. Dlatego warto postawić na oryginalną barwę. 

Ostatnim etapem jest już samo nagranie oraz zmontowanie reklamy. To zadanie najlepiej zlecić profesjonalnemu studiu nagraniowemu. Oczywiście możemy uczestniczyć w tym etapie, przekazywać swoją wizję i pomysły. Inną opcją jest zlecenie nagrania przez Internet. W takim przypadku dostajemy już końcowy produkt, czyli zamontowaną reklamę dźwiękową. Jak widzisz, proces powstawania reklamy dźwiękowej wcale nie jest taki prosty i szybki. Jednak z całą pewnością ciekawy, a dobrze przygotowany projekt przyniesie oczekiwane efekty. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.